بوی بدن پارتنر با رابطه جنسی چه ارتباطی دارد ؟

زیر نظر دکتر منیر بیگلر بیگی سکس تراپ و مشاور خانواده

0

بوی بدن پارتنر  میتواند سرنوشت یک رابطه تعیین کند مبالغه نیست اگر گفته شود بوی بدن و تعهد رابطه عاشقانه به طور بالقوه می تواند به یک رابطه پایان دهد.

تحقیقات نشان می دهد بوی بدن پارتنر میتواند به بهتر شدن شدن رابطه یا حتی انحلال یک رابطه موثر باشد همچنین افراد به هر میزان که علاقه بیشتری به بوی بدن پارتنرشان داشتند، بیشتر به روابط خود متعهد بودند.

ادراک منفی از بوی همسر ممکن است از حالت آرام بخش به حالت نفرت انگیز تغییر کند، که نشان دهنده آشفتگی بالقوه رابطه و ایجاد انگیزه برای خاتمه آن  است.

بوی پارتنر می تواند نقش مهمی در جذابیت و پویایی رابطه داشته باشد. انسان ها ممکن است از نشانه های شیمیایی بوی بدن شریک زندگی خود (BO) برای تشخیص حالات عاطفی و هدایت رفتارهای حفظ رابطه استفاده کنند.

با این حال، نقش فرمون ها در جذب انسان نامشخص است و جذابیت رایحه شریک زندگی ممکن است بیشتر به دلیل شیمی مغز باشد تا تأثیر فرومونی .

ترشح اکسی توسین، یک هورمون و انتقال دهنده عصبی درگیر در زایمان و شیردهی، که به عنوان “هورمون عشق” نیز شناخته می شود، می تواند با تشخیص بوی یکی از عزیزان تحریک شود و به احساس جذابیت و دلبستگی کمک می کند[.

ارتباط بین بو و طعم می‌تواند منجر به احساس ویژه ای شود، جایی که مغز احساس میل به خوردن یا گاز گرفتن چیزی را که دوست‌داشتنی یا جذاب است، از جمله شریک زندگی، آغاز می‌کند( مانند هنگامی که دوست داریم فردمورد علاقه خود را گاز بگیریم).

بنابراین، بوی پارتنر می تواند به طور قابل توجهی بر جذابیت و پویایی روابط تأثیر بگذارد، اگرچه مکانیسم های دقیق پشت این تأثیر به طور کامل شناخته نشده است.

بعلاوه، اگر فردی از بوی بدن شریک زندگی خود خوشش نیاید، ممکن است دفعات و لذت تعاملات جنسی کاهش یابد، که به طور بالقوه احتمال شکست رابطه را افزایش می دهد.

البته خوشایند بودن بوی بدن پارتنر و عطر ارتباط  فقط یک عامل در رابطه است، بیزاری شدید از بوی شریک زندگی می تواند بر صمیمیت، رضایت و کیفیت کلی رابطه تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به نابودی آن شود اگر چه مطالعات نشان داده است که صرف نظر از طول مدت رابطه، فعالیت جنسی و سایر عوامل، مواجهه‌ی بیشتر  و لذت بردن از بوی شریک عاطفی ، پیش‌بینی‌کننده‌ی میل قوی به ماندن در رابطه است.

بوی بدن می‌تواند باعث یا مانع صمیمیت جسمی شود. حساسیت بویایی با سطوح بالای رضایت در طول سکس در زنان و مردان و فراوانی بیشتر ارگاسم در زنان ارتباط دارد.
رضایت جنسی قویا با تعهد نسبت به رابطه ارتباط دارد. بنابراین اگر بوی بد پارتنرتان منجر به کاهش رضایت‌بخشی و دفعات سکس شود، احتمال جدایی افزایش می‌یابد.

می‌دانیم که بو ارتباط نزدیکی با حافظه دارد، و بوی شریک عاطفی می‌تواند یادآور تجارب شگفت‌انگیز با او باشد.
از دیدگاه تکاملی، ممکن است بو یک نشانه سلامت جسمی باشد و به همین دلیل نسبت به آن حساس باشیم.
فشارهای تکاملی باعث شده ما شریکان دارای سلامت جسمی را ترجیح دهیم. زیرا آنها با احتمال بیشتری فرزندان سالم تولید و به پرورش آنها کمک می‌کنند.

دوست نداشتن بوی پارتنر ممکن است علامت فقدان سازگاری در آینده باشد.

 

سکس تراپی تهران بوی بدن پارتنر  میتواند سرنوشت یک رابطه تعیین کند مبالغه نیست اگر گفته شود بوی بدن و تعهد رابطه عاشقانه به طور بالقوه می تواند به یک رابطه پایان دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.