نقطه جی چيست؟ چگونه میتوان آن را لمس کرد ؟

0

نقطه جی چيست؟ نقطه جي يا نقطه گرافنبرگ (توسط دكتر جان پري و دكتر بورلي ويپل به خاطر تحقيق ارنست گرافنبرگ كه در سال 1950 درباره اين ناحيه مطالبي را نوشت به نام وي نامگذاري شده است) يكي از نقاط حساس است كه از طريق لمس جلوي (بخش قدامي- شكمي) ديواره مهبل، تقريبا نيمه راه بين سطح استخوان زهاري و گردن رحم، احساس مي-شود.

نقطه جی چيست؟ چگونه میتوان آن را لمس کرد آسان ترين راه براي حس كردن نقطه جي، هنگامي است كه زن به پشت خوابيده است. اگر يك يا دو انگشت را به داخل مهبل فرو بريد با حركت كف دست به سمت بالا بافتي كه پيشابراه را احاطه كرده و ادرار را از مثانه به پيشابراه انتقال مي دهد، شروع مي كند به متورم شدن. در ابتدای لمس، زن احساس مي كند ادرار دارد، اما اگر لمس براي چند ثانيه استمرار داشته باشد، ممكن است احساس خوشايندي ايجاد شود.

زنان عنوان كرده اند كه آن ها در تحريك نقطه جي توسط خودشان دچار مشكل مي شوند اما وقتي اين نقطه توسط همسرشان تحريك مي شود، در تشخيص احساس شهواني مشكلی ندارند. براي تحريك نقطه جي در حين آميزش مهبلي، بهترين حالت اين است كه زن در بالا قرار گرفته و دخول از پشت انجام گيرد. در اين حالت آلت تناسلي مرد به ديواره قدامي مهبل ضربه مي زند.

نقطه جی چيست؟ يكي از نقاط حساس است كه از طريق لمس جلوي ديواره مهبل، تقريبا نيمه راه بين سطح استخوان زهاري و گردن رحم، احساس ميشود

بسياري از زنان تجربه ارگاسم را تنها از طريق نقطه جي بيان كرده¬اند. ارگاسم ناشي از تحريك نقطه جي احساس شديدي در درون بدن به وجود مي¬آورد و همچنين احساس شهوت بيشتر در طي ارگاسم نيز گزارش شده است.

از نظر فيزيولوژيكي، ارگاسم ناشی از تحريك نقطه جي با ارگاسم ايجاد شده از طريق تحريك چوچوله متفاوت است. در طي ارگاسم از طريق تحريك كليتوريس، ناحيه انتهايي مهبل متورم مي¬شود. اما در طي ارگاسم ناشي از تحريك نقطه جي، دهانه رحم به سمت مهبل فشار وارد مي¬كند.

بسياري از زنان هنگامي كه نقطه جي و چوچوله آن ها همزمان تحريك مي¬شود، يك ارگاسم تركيبي را تجربه مي¬كنند. اما بايد به خاطر داشته باشيم كه همه زنان دوست ندارند، ناحيه جي آن¬ها تحريك شود. برخي از زنان به هنگام ارگاسم ناشي از تحريك نقطه جي با ترشح مايع احساس ليزشدگي در بخش پيشابراه را تجربه مي¬كنند (همچنين هنگامي¬كه ارگاسم ناشي از تحريك بخش¬هاي ديگر باشد). اين مايع كه آبكي و شيري رنگ است منجر به انزال زنانه مي¬شود.

از نظر شيميايي اين مايع شبيه مايع مني است و با ادرار تفاوت دارد. محققي به نام ميلان زاوياچيك براساس مطالعه بر روي صدها نمونه نتيجه گرفت كه اين مايع از عدد پارا پيشابراهي ناشي مي¬شود كه اخيرا غده پروستات زنانه نامگذاري شده است. بسياري از مردان از تحريك پروستاتشان لذت مي¬برند و اين مسئله باعث ارگاسمشان مي¬شود و لذتي مشابه آنچه كه زنان به هنگام تحريك نقطه جي و ارگاسم ناشي از آن تجربه مي¬كنند، در آنها به وجود مي¬آيد.
از آنجا كه همه محققان قادر نيستند نقطه جي را موقعيت¬يابي كنند، برروي اين نقطه مناقشات زيادي وجود دارد. ساير محققان معتقدند كه نقطه جي مشخص است. ممكن است محققين از روش¬هاي متفاوتي براي تحريك نقطه جي در تحقيقاتشان استفاده كنند (كه نتايج متفاوتي به دست مي¬آيد) يا اين كه همه زنان نسبت به ناحيه جي حساسيت نشان نمي¬دهند.

گروهي از محققين، اخيرا بر روي 20 زن مطالعه كرده¬اند و همبستگي بين ارگاسم مهبلي و نقطه جي مشاهده كرده¬اند. بنابراين براساس تحقيقات جديد در صورتي كه نقطه جي ضخيم باشد، فشار وارده به ديواره قدامي مهبل مي¬تواند موثر باشد. اصطلاحات و واژه¬شناسي به كار رفته توسط محققان اين هشدار را به ما مي¬دهد كه اعضا مختلفي در اين عكس¬العمل پيچيده بدن وجود دارند، از جمله ديواره قدامي مهبل، پيشابراه، غدد اسكنز (نام ديگر آن غده پاراپيشابراه يا غده پروستات زنان مي¬باشد).

احتمالا غدد ديگر اين ناحيه (غدد دهليزيو غدد بارتولن)، عضله پوشش دهنده و بافت همبند و بخشي از چوچوله. اثر تحريك نقطه جي ممكن است ناشي از تحريك يك ساختار بدن باشد (مثل غده پروستات زنان) يا ممكن است ناشي از تحريك چندين ساختار حسي كه به يكديگر بسيار نزديكند، باشد.

در اين جا بايد به اين مسئله هشداردهنده توجه كنيم كه روش جديدي وجود دارد كه «محدوده جي» ناميده مي¬شود و آن عبارت است از اين كه پزشك در ديواره قدامي مهبل يك تزريق انجام مي¬دهد تا حجم نقطه جي را افزايش دهد. اما تاكنون مطالعات علمي كنترل شده¬اي روي اين فرايند انجام نگرفته و هيچ مجله علمي آن را به چاپ نرسانده است.

بسياري از زنان هر چهارماه يك بار هزاران دلار براي دسترسي به مطالبي كه هيچ سند علمي ندارند، خرج ميكنند، در حالي كه ما از توجيه اين فرايند پرهزينه عاجزيم. توصيه ما اين است كه اگر تحريك نقطه جي احساس خوبي را در شما برمي¬انگيزد، پس از آن لذت ببريد، اما در غيراين صورت، براي پيداكردن آن نقطه، خود را تحت فشار نگذاريد. برخي از زنان براي يافتن نقطه جي خود ناكامند صرف نظر از اين كه آن، نقطه¬اي است كه بعضي از زنان ديگر از آن لذت مي¬برند.

 

منبع : راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم
نویسندگان: باری آر، کومیساروک – بورلی ویپل – سارا ناصرزاده – کارلوس بییرفلورز
مترجمین:  دکتر منیر بیگلر بیگی – احمد خالقی لکموج

 

 

نقطه جی چيست؟ چگونه میتوان آن را لمس کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.